Sååå bra





Två helt olika bilder. Men det struntar jag i.

Efter ett träningspass känner man sig duktig, man känner sig stark, duktig, stolt och man mår bra.
Man mår bra av att hoppa, göra situps och av att svettas. Kroppen mår bra och själen mår bra.
Man får träffa massa olika människor och man får skratta och svettas med. De människor som går dit med förhoppningsvis hopp att bli starkare.. De gör träningen till endel av sin fritid och de gör träningen i sitt tempo och når sina egna mål. Deras mål inför passet är kanske att klara 10 situps, medan en annan människas mål är att klara 100 situps.
Alla går dit med olika mål och alla är olika tränade.
Alla människor är i olika åldrar. Det finns endel som är säkert över 60, endel som är i medelåldern och det finns till och med de som är yngre än mig. Hon är liten och gör det mesta av övningarna.
Hon över 60 är säkert starkare, smidigare och spänstigare än mig. När jag såg henne första gången tänkte jag att hon var väldigt modig som vågade gå dit och att det var starkt av henne. Jag trodde ju inte att hon var så stark och smidig med tyckte iallafall att hon var modig som gick dit.
Till min förvåning var hon hur duktig som helst. Tänk om man kunde vara så när man är 60.

Träning är bra. Träning är bra, träning ÄR bra. Träning är skönt, kul och jobbigt. För er som inte visste det. Haha.
Bara för träning är SÅ bra, ska jag ta mig en joggingtur imorgon. Vafan, jag ska ta mig runt Borejoggen detta år. Kanske dags att sätta igång. Eftersom träning är så bra och kul. Det var jag som skrev att det var så kul och det står jag för. Kanske ångrar mig imorgon efter jag har joggat.
Nu får det vara slutpratat om träning. Jag är trött. Sängen skulle vara skönt att gå till. Ah, sängen får det bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0