Lycka








Jag är såsåsåså glad. Jag vet inte varför jag är så glad och lycklig. Vädret är underbart, allt känns underbart.
Vid tio imorse gick jag ut och satte mig i solen. Det var hett, så jag satte så mig bikini. Kan ni fatta, BIKINI!
Jag satt och lyssna på Strawberry Swing, ännu en Coldplay låt som jag älskar och som jag kan lyssna på 20 gånger i sträck utan att tröttna på. Ah, Coldplay är bra. Vid elva började Linus att spela kval inför Elitserien. Jag satte på Scoring online, vilket menas med att man se hur de spelar. Han befinner sig idag i Örebro. Gud vad han reser tänker ni säkert, eftersom jag skriver att han är borta ofta. Ja, han reser endel och tävlar, vilket jag tycker är roligt eftersom man kan titta på datorn hur han spelar.
Iallafall gick jag ut och in hela tiden, mammas laptop slutade att fungera. Vilket var dumt, för annars hade jag kunnat sitta i solen och titta. Men jag in och ut som sagt hela tiden. Och första matchen förlora de. Det var tråkigt.
Johanna skickade och frågade om hon fick komma och självklart ville jag ha sällskap eftersom båda mina föräldrar jobbade. Så det var lite ensamt. Ahja, hon kom iallfall och vi gick in och ut hela tiden vi med. Det var verkligen jättespännande. Det var iallfall skönt att sitta i solen, det var som sagt döhett att sitta i solen.
Andra matchen vann dom och då stod det 1-1. Så de skulle spela EN avgörande serie. Och det var verkligen jättejättejätte spännande. Jag och Johanna var skitnervösa. Iallfall jag som sprang runt som en dåre i huset. Dock förlora dom. Och vi blev jätteledsna. Och eftersom det bara var en serie så stack vi besvikna till vollybollplanen där Johannas kompisar var. Vi pratade hela vägen på hur laget skulle splittras och hur svårt och ledsna alla var. Och massa mer. Det roliga med allt var att Linus ringde till Johanna och var jätteglad. Johanna sken som en sol och jag fattade inte riktigt varför, eftersom de hade förlorat.
I vilke fall som helst så var det en serie till och där vann de! Åh, vad glada vi blev.. Så imorgon åker vi till Örebro och hejar på dom. Imorgon är det final och det lag som vinner går till Elitserien. Åh, så spännande. Så imorgon kanske det inte blir ngt bloggande.
Det var mysigt i solen vid vollybollplanen också, varmt var det och alla gick i shorts och t-shirt. Helt otroligt.
Nu ska jag fira med en naturgodispåse och Robinson.
Hejs!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh, vilken härlig dag! :D

2009-04-25 @ 21:47:53
URL: http://leonaa-a.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0