Löjliga Amanda





Igår hittade jag en t-shirt som jag inte har använt på jättelänge. En gång var den Idas, men jag snodde den ganska snabbt. Självklart är även den större än då. Jag har knappast använt mina jeansleggins jag köpte i Stockholm heller. Även de har varit i garderoben längst ner. Jag är usel på att hitta på något nytt. Okej, usel är jag kanske inte, det var ett hårt ord. Men jag använder bara samma plagg hela tiden och varken orkar eller har någon idè över vad jag ska ha på mig, hur jag ska matcha och så vidare. Dock älskar jag att matcha och hålla på med mina kläder. Alla de kläder jag hade för ett år sen skulle jag kunna matcha och använda jättebra, trots att de är för stora. Men som sagt, jag har ingen tid och inga idèer för tillfället. Det var inte meningen att skriva så mycket, egentligen skulle jag bara presentera min outfit. Haha.
Jag har haft huvudvärk idag, det är inte trevligt. Men man får bita ihop och ibland hjälper det att tänka på något annat.
Att ha kompisar man litar på är bra, det hjälper mot det mesta, även huvudvärk. Kompisar som man skrattar med och åt, de som får mig glad. Jag har egentligen inte svårt att skratta, men som alla vet så i tonåren är humöret lite upp och ner.
Idag var jag lite dämpad, vilket tur då att jag har mina söta små kompisar. Ja, vilken tur.
I ett inlägg i december eller när det var, så hade jag skrivit att tonåren har en viss charm. Jag vet nog inte vad jag satt och skrev, utan satt mest och skrev onödiga och idiotiska saker. Visst, man går ifrån omogen till förhoppningsvis mogen, eller mognare var väl kanske ett bättre ord. Att man är mogen när man är i tonåren är idiotiskt. Man är inte mogen, vissa är mogna, men andra är fortfarande kvar i att vara barn. Tydligen växer endel aldrig till sig. Det är synd, men alla är vi olika och tur är väl kanske det.
Vad jag ville komma till var att tonåren har ingen charm som jag påstod i december. Jag måste ha tänkt fööör positivt då.
Det enda som är coolt är att man går ifrån barn till kvinna. Att man blir mognare, att man tänker olika mot förut och att man hittar saker i sitt liv som betyder jättemycket. Okej, jag kanske inte var dum i december som jag hade trott.
Tycker iallafall inte att det är jättejättekul att vara i tonåren, eftersom humöret svänger endel.
Men att vara i ungdomen och uppleva saker som bara ungdomar kan, det är ganska kul.
Och att läsa gamla inlägg är också superkul. Skrattar åt endel jag skrev och tänker inte på att det är jag som en dag skrev detta. Endel saker är urlöjliga och endel saker har jag tänkt lite bra med. Tydligen har jag växt till mig under min tid med bloggen. Det är läskigt att jag skriver så många ord till er läsare, att jag skriver exakt det jag känner, endel saker kan jag till och med tycka är lite för personliga. Ahja, jag mår bra av att skriva, då får jag väl fortsätta med det då, hur löjligt och idiotiskt det än är.
Nu ska jag inte skriva så mycket mer. Bara att jag snart ska till Johanna T på smyckekalas. Ska försöka att inte införskaffa så mycket. Sen blir det Friskis. Of course.

Kommentarer
Postat av: Anonym

lika kul att läsa din blogg varje dag ;)

2009-04-27 @ 20:02:40
URL: http://diinjuliia.blogg.se/
Postat av: J

Lika roligt att läsa din blogg varje dag ;)

2009-04-27 @ 20:03:20
URL: http://diinjuliia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0