Skratt



Jag vill ha fint väder imorgon. Hoppas verkligen på världens finaste väder. Jag ska baka cupcakes som är Johannas recept, hoppas de blir goda och att tjejerna är på godishumör. Jag själv kommer säkert vara det, jag älskar helger då jag kan äta med gott samvete. Själva Valborg tycker jag är löjligt och jag har aldrig fått något minne från Valborg. Innan jag visste att jag skulle till Emma, så oroade jag mig för Valborg eftersom jag har inte någon lust att vara nere vid brasan och hålla på och hemma är tråkigt. Så Emma är ängeln. Hoppas jag får ett bra minne från detta års valborg.

Idag har jag skrattat, jag har skrattat, skrattat och har skakat, av olika anledningar. Dels att jag frös och att jag var nervös.
Vi har haft filmdag idag. Och vi skulle spela in våran egna film. Jag och Johanna var huvudrollerna. Det var en utmaning att veta att man verkligen inte fick skratta, men det var inte så lätt. Johanna tryckte upp en mjukglass i ansiktet på mig. Då blev jag så fruktansvärt sur, så jag tog en annan mjukglas och tryckte upp den i hennes ansikte. Naturligtvis var det handlingen i filmen, vi var inte seriösa. Det var iallafall väldigt kul och filmen blev riktigt bra efter att ha redigerat den i ett antal timmar.
När den var färdig var vi dock tvungna att visa det på bioskärmen på Stjärnan. Det var pinsamt och jag kunde inte sluta att skratta. Det lär bli ännu mera pinsamt när vi ska visa den för hela skolan. Usch.
Efter filmdagen gick jag hem och därefter direkt till Friskis.
Nu ska jag dricka te.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0